26.11.1
Lhůty kontrol výtahů pro dopravu osob a nákladu
Martin Šturma – Igor Lüftner
a) Pravidelné servisní úkony k zajištění provozuschopnosti výtahu dle Přílohy B, tabulka B.1 ČSN 27 4002
Výkon servisu musí zajistit průběžné provádění kontrolních a servisních úkonů vedoucích k zajištění provozuschopnosti výtahu, které jsou zohledněny v postupech servisní firmy pro výkon servisu tak, aby k jejich naplnění došlo v časových intervalech daných návodem k používání nebo českými technickými normami.
Servisní firma musí mít zpracovány postupy provádění servisních úkonů k zajištění průběžné provozuschopnosti výtahu, a tyto postupy musí na vyžádání předložit vlastníkovi/provozovateli výtahu, se kterým má uzavřenu smlouvu o poskytování servisu.
Tabulka B.1 ČSN 27 4002 – Typické příklady servisních úkonů
b) Odborná prohlídka dle ČSN 27 4002 – prohlídka výtahu a funkční vyzkoušení bezpečnostních prvků, komponent a ostatních zařízení výtahu za účelem posouzení celkového stavu výtahu. Rozsah odborné prohlídky stanovuje Příloha C ČSN 27 4002 , není-li k dispozici dodavatelem výtahu stanovený servisní plán.
Četnost: Uvedena v tabulce níže.
- U výtahů určených pouze k dopravě nákladů a malých nákladních výtahů – odborná prohlídka 1× za 6 měsíců.
- Pokud byla u výtahů kategorie II. odstraněna zjištěná provozní rizika spadající do úrovně vysokých rizik podle Přílohy B ČSN 27 4007 , platí pro tyto výtahy lhůty v kategorii I.
Zajišťuje: Odborný servisní pracovník servisní firmy, tj. revizní technik zdvihacích zařízení se způsobilostí v rozsahu R, Z/E (Revize a zkoušky včetně revizí elektrických zařízení výtahů), R, Z, Z/E (Revize, revizní zkoušky a zkoušky včetně revizí elektrických zařízení výtahů) pro kategorie:
d – Stavební výtahy s výškou zdvihu nad 3 m, jimiž se dopravují také osoby.
e…